Zajímá Vás, kdo stojí za chodem našich pekáren a jaké to je, řídit tak velkou společnost? V tom případě se pohodlně posaďte a přečtěte si první díl našeho seriálu, ve kterém vám budeme přinášet rozhovory s lidmi z našeho managementu, ale také s dalšími zaměstnanci, bez jejichž práce by pekárna NOPEK nemohla fungovat.

Jako prvního jsme vyzpovídali našeho technického ředitele Ing. Petra Fencla.

Jak vypadá váš běžný den, čím začínáte, když přijdete do práce?

Můj pracovní den začíná činností typickou pro většinu lidí pracujících v kanceláři, tedy zapnutím počítače. Často se poté stává, že naplánovaný den dostane jinou podobu, protože je třeba reagovat na skutečnosti, které přinese provoz. Jak známo, máme více provozoven a každá pekárna má spoustu jednotlivých strojů a zařízení, sídlí v budově, atd. Pravděpodobnost, že se objeví něco k řešení v rámci činností technického oddělení je poměrně velká :-)

Co nejsložitějšího jste za svého působení ve firmě řešil? (A vyřešil?) :-)

Slovo „nejsložitější“ si dovolím nahradit slovem „nejkomplikovanější.“ K nejvýznamnějším činům řadím zavedení systému školení našich zaměstnanců a přehledu revizí pro jednotlivá technická zařízení na všech pekárnách. Dále to bylo zavedení systému managementu kvality podle normy ISO 9001, později pak úpravy podle dalších potravinářských standardů. Také jsem zastřešoval (a zastřešuji) všechny projekční práce v rámci investičních akcí firmy. Tou největší akcí byla určitě příprava jednotlivých etap rozvoje pekárny Hrušová.

K vašim povinnostem tedy patří nejenom údržba budov (pokud ne, opravte mě), ale i všech strojů: ke které z těchto oblastí tíhnete více, co vás více baví?

Náplní technického oddělení je nejen toto, naší starostí je také např. péče o životní prostředí (tedy např. nakládání s odpady), zajištění energie, plynu a vody. V rámci činností pro management kvality vydáváme a rozdělujeme příručky, jako představitel vedení pro QMS plánuji interní audity a realizuji dozorové audity, poté řeším vypořádání nalezených neshod, atd. Dále vedeme metrologii, zajišťujeme provádění jednotlivých kontrol a revizí a také zajišťujeme odborná školení našich zaměstnanců. Jak vidno, je škála vykonávaných činností opravdu pestrá, a vybrat si nejoblíbenější práci je docela oříšek :-). Určitě mě baví být platným členem týmu, který vymýšlí rozvoj našich pekáren, a to jak v podobě budov, tak i technologických celků.

Jak často se provádí preventivní prohlídky strojních zařízení?

Tak takto záludnou otázku jsem vskutku nečekal :-). Odpovím asi trochu „vzletně“: Naše údržba má za úkol pečovat o stroje a zařízení tak, aby mohla proběhnout výroba bez problémů. A myslím si, že díky zkušenosti našich zaměstnanců se nám to i daří. Tak snad se v brzké době něco důležitého nepokazí!

Který z výrobků Nopek máte Vy osobně nejraději, na kterém ujíždíte?:) 

Říká se o mně, že jsem vděčný jedlík a já to častou konzumací jen potvrzuji :-), rád si dám něco dobrého a jako správný manažer samozřejmě preferuji naše výrobky! Neodolatelná je pro mě čokoládová řada našich dortových zákusků a nejraději mám ten s názvem Cioccolato.

Děkujeme za rozhovor :-)


Foto, které vzniklo v rámci focení pro náš nový firemní kalendář – Petr Fencl se svými kolegyněmi :-)

Líbil se vám tento článek? Sdílejte ho, prosím :)

Chcete se na něco zeptat? Napište nám.

Jsme tu pro vás již od roku 1991

Čas utíká tak rychle, že než se nadějeme, uběhlo již 25 let našeho podnikání. Teprve s odstupem doby si uvědomuji u jakých zásadních změn jsme byli přítomni a jak nám tyto změny ovlivnily život. Prožili jsme nadšení, radost z úspěchů, ale i zklamání a také tvrdý konkurenční boj vedený ne vždy férovými prostředky. Takový už je život a já se pokusím v krátkosti se ohlédnout, vzpomínat a připomenout historii firmy.

Zobrazit celou historii